Este vorba despre un TIR în limbajul comun, dar unul fără cabină, pentru că abilitățile sale în zona de deplasare autonomă sunt depline și nu mai este nevoie sub nicio formă de un șofer și, implicit, nici de cabină. Evident, este doar un prototip pentru moment, prezentat de Volvo sub numele de Vera, însă unul care ar putea să ne arate în ce direcție se îndreaptă transportul rutier de mărfuri în viitor.
Volvo Vera va fi destinat în primă fază transportului urban de mărfuri, pe rute prestabilite. Spre exemplu, între două sedii ale aceleiași companii. Asta deoarece în forma prezentată de Volvo nu este foarte aerodinamic, pentru a se comporta rezonabil și la viteze mai mari. Este o chestiune care se va putea remedia destul de ușor în viitor.
Volvo Vera este rezultatul colaborării dintre Volvo Trucks, care a făcut deja pași mari în dezvoltarea unui camion electric care să rivalizeze cu Tesla Semi (și are un produs similar, Volvo FL Electric, un camion electric de 16 tone, care vine cu o autonomie de până la 300 kilometri) și Autonomous Solutions, companie care, așa cum spune și numele, s-a ocupat de partea de deplasare autonomă a acestui vehicul utilitar electric.
Deocamdată nu se cunosc detalii de natură comercială despre Volvo Vera, însă, așa cum spuneam, avem deja un indiciu despre cum arată viitorul transportului rutier de mărfuri.
via Electrek